Posezonní údržba 2013
Pravidelná posezonní prohlídka a údržba v zimě 2013/2014
V rámci této servisní prohlídky bude provedeno podle Servis & údržba:
- Velký servis (tzv. BMW Inspection I)
- Rozšířená údržba
Seznam provedených úkonů
19 | Položka | Doplňující popis |
2 | Seřízení ruční brzdy | Ruční brzda čas od času zůstala viset, nebo mi přišlo, že je příliš přitažená. Promazáno a znovu seřízeno. Koroze žádná, pakny jako nové. Po čase opět ruční brzda nějakým záhadným způsob stále neplnila svojí funkci až se jednoho dne přitáhla, že při jízdě samovolně přibržďovala pravé kolo. Spolu s předním brzdovým obložením jsem tedy raději vyměnil i obložení parkovací brzdy od zn. ATE. Znovu jsem provedl aretaci podle postupu v TIS RA 34 10 014. Nyní vše naprosto v pořádku. |
12 | Přední tlumiče | Přední tlumiče přestaly téměř fungovat. Auto se pohupuje. Tlumiče nemají téměř žádnou tuhost. => Kompletní výměna podvozku. Více informací … |
18 | Kryt pro odvod vody | Výměna plastové krytu (č. 51 71 7 017 022) pod předním oknem pro odvod vody. Ulomené přichycení po výměně čelního skla. Při výměně byl vyčištěn i prostor pod krytem a odváděcí kanál, který byl zanesený. |
17 | Výměna svíček | Nové svíčky NGK Laser Platinum BKR6EQUP 3199. V rámci pravidelné výměny po +/- 20 000 Km. BMW doporučuje výměnu co 80.000 Km - to je nejen dle mě nesmysl, avšak jistě se to odvíjí od způsobu používání vozu. Pro instalaci viz TIS RA 12 12 011. |
10 | Přední podběhy | Výměna předních podběhů, které byly prodřené od pneu a voda se dostávala za podběhy (č. 51 71 7 012 727, 51 71 7 012 728) |
11 | 51 11 8 044 701 | Prasklý levý přívod vzduchu na brzdy v M předním nárazníku. Výměna za nový. |
13 | 51 71 7 029 693, 51 71 7 029 694 | Zadní zástěrka pod prahem s krytem uložení podélného ramena. Levý je prasklý a oba už hodně ošoupané. Zakoupeny nové pro obě strany. |
16 | Vyčištěna kapota | Zanesená spodní část kapoty. |
7 | Výměna řemenů a napínacích kladek v motoru | Výměna obou řemenů a napínáků (klimatizace, alternátoru). Napínací kladka řemenu alternátoru rachtá. Řemen měl drobné prasklinky. Řemen a napínák klimatizace byly v pořádku, ale byly také preventivně vyměněny. Byly použity napínáky INA (dodávané do prvovýroby pro BMW) a řemeny ContiTech, které jsou zárukou kvality. |
15 | Zadní silentblok předních ramen | Více informací … |
14 | Silentbloky před. stabilizátoru | Více informací … |
9 | Koroze | Odstraněna polétavá rez na zadní nápravnici a rez na nosníku diferenciálu a na podélných ramenech na uložení silentbloku. |
8 | Vodní pumpa | Zkontrolováno. Těsnění v pořádku, preventivně promazáno. Pumpa bez vůlí, nezadrhává má hladký chod, těsní. |
6 | Silentbloky podélných ramen | Více informací ... |
5 | Silentbloky zad. stabilizátoru | Více informací … |
4 | Čištění sání vzduchu | Zanesený volnoběžný ventil. Škrtící klapka OK, ale byla také preventivně vyčištěna. |
3 | Silentblok diferenciálu | Více informací … |
1 | Kontrola alternátoru | Alternátor bez problému dorovnává napětí v rozmezí 13,9 - 14,1 V při zapnuté A/C a světlech. Kladka v pořádku a bez vůlí. |
Dne | 1. 12. 2013 - |
Stav km | 87 666 - 87 870 |