Diferenciál Upgrade

Změna poměru diferenciálu z původního poměru 3.07 na poměr 3.46

Aktualizace

14. 12. 2013 - Zkušenosti po 7tis. km

  1. Spotřeba paliva - Ano, zkrácený poměr má vliv na průměrnou spotřebu a je cca o 0,5 L / 100 km vyšší. Pravděpodobně proto, že nejsem schopen jezdit pomaleji na delších trasách, abych točil stejně jako s dřívějším poměrem.
  2. Spotřeba pneu - Žádný rozdíl! Pneu se sjíždí stejně rychle jako dříve vzhledem k mému jízdnímu stylu
  3. Maximální rychlost - 250 Km/h pokořeno
  4. Výjezdy ze zatáček - po návratu z Alpen Trip 2013 jsem byl nadšený. 2. rychl. stupeň byl vždy naprosto dostatečný na výjezd ze každé zatáčky na rozdíl od přechozího výletu Alpen Trip 2012 ještě s původní diferenciálem

Naskytla se mi možnost koupit tento diferenciál z BMW E46 325iA z USA s nájezdem necelých 40.000 km v naprosto perfektním stavu. Změna poměru pochopitelně výrazně změní chování vozu, proto bylo nutné více pátrat po informacích …

Maximální rychlost

Převod.stupeň 1 2 3 4 5 6 R Final max.ot/min km/h ot/min
Poměr 4.35 2.5 1.66 1.23 1.00 0.85 3.93        
* Rychlost 59 102 154 207 255 300 --- 3.07 6500 145 * 3120
* Rychlost 52 91 137 185 227 267 --- 3.46 6500 128 * 3126

Točivý moment

Nárůst kroutícího momentu na kolech cca o 12,7 %. Popisuje příspěvek Differential gear ratio changes na www.z4-forum.com.

Kompatibilita

Poměr 3.46 se dával do BMW Z4 3.0i s automatickou převodovkou a tak se nebylo čeho obávat.  Nový diferenciál je zcela kompatibilní. Jediným rozdílem je přidaný chladič na BMW Z4 (č. 33117512980), který není nezbytně nutné přehazovat. S plánovaným samosvorným diferenciálem (LSD) se z původního diferenciálu přehodí chladič při montáži LSD.

Závěr

První svezení byla jako jízda s jiným autem, opravdu výrazná změna. Každopádně, je tak výrazný zásah do chování vozu, že doporučuji ponechat původní diferenciál v záloze pro případ, že se budu chtít vrátit zpět k ekonomické a méně agresivní jízdě.

+ Přínosy

  • Nárůst kroutícího momentu - na 2. převodový stupeň se dá s klidem rozjet
  • Pružné zrychlení - Z4ka je známá výrazným tahem už ve spodních otáčkách, tento efekt se ještě umocnil, auto má nyní síly dostatek v podstatě kdykoliv
  • Výrazně lepší zrychlení - z 0 - 200 Km/h
  • Výjezdy na apexu - konečně je auto na 2.stupeň při výjezdu ze zatáčky pořádně při chuti vystřelit vstříc další vracečce - drift na požádání :-)

- Negativa

  • Nižší maximální rychlost - zatím nevyzkoušeno, poslední maximální rychlost byla cca. 240 km/h, ale nevím při jakých ot/min
  • Vyšší spotřeba paliva - protože mám navyklý svůj jízdní styl, tak pochopitelně při momentálním nastavení točí motor asi o 350 ot/min více, což se negativně projevilo na spotřebě cca o 1 L vyšší
  • Spotřeba pneu - větší kroutící moment také více žere pneumatiky na zadní nápravě
  • Rozjezd - na 1. stupeň už to vyžaduje trochu praxe, aby byl vždy plynulý

Před montáží jsem diferenciál řádně zrenovoval - viz níže foto ;-)

Zdroje a odkazy

  1. www.bokchoys.com - web s kompletními informacemi o diferenciálech BMW

Klíčová slova: BMW Z4 Differential Gear Ratio