BMW Z4

© BMW Z4 3.0i E85 (2003) by TomikTT

  • Domů
  • Bazar
    • Prodám
    • Koupím
  • Úpravy
  • Technické info
    • Specifikace vozidla
    • Popis výbavy
    • Vše
  • Servis & údržba
    • Servisní historie
    • Vše
  • Fotogalerie
  • Plány

Diferenciál Upgrade

Změna poměru diferenciálu z původního poměru 3.07 na poměr 3.46

Aktualizace

14. 12. 2013 - Zkušenosti po 7tis. km

  1. Spotřeba paliva - Ano, zkrácený poměr má vliv na průměrnou spotřebu a je cca o 0,5 L / 100 km vyšší. Pravděpodobně proto, že nejsem schopen jezdit pomaleji na delších trasách, abych točil stejně jako s dřívějším poměrem.
  2. Spotřeba pneu - Žádný rozdíl! Pneu se sjíždí stejně rychle jako dříve vzhledem k mému jízdnímu stylu
  3. Maximální rychlost - 250 Km/h pokořeno
  4. Výjezdy ze zatáček - po návratu z Alpen Trip 2013 jsem byl nadšený. 2. rychl. stupeň byl vždy naprosto dostatečný na výjezd ze každé zatáčky na rozdíl od přechozího výletu Alpen Trip 2012 ještě s původní diferenciálem

Naskytla se mi možnost koupit tento diferenciál z BMW E46 325iA z USA s nájezdem necelých 40.000 km v naprosto perfektním stavu. Změna poměru pochopitelně výrazně změní chování vozu, proto bylo nutné více pátrat po informacích …

Maximální rychlost

Převod.stupeň 1 2 3 4 5 6 R Final max.ot/min km/h ot/min
Poměr 4.35 2.5 1.66 1.23 1.00 0.85 3.93        
* Rychlost 59 102 154 207 255 300 --- 3.07 6500 145 * 3120
* Rychlost 52 91 137 185 227 267 --- 3.46 6500 128 * 3126

Točivý moment

Nárůst kroutícího momentu na kolech cca o 12,7 %. Popisuje příspěvek Differential gear ratio changes na www.z4-forum.com.

Kompatibilita

Poměr 3.46 se dával do BMW Z4 3.0i s automatickou převodovkou a tak se nebylo čeho obávat.  Nový diferenciál je zcela kompatibilní. Jediným rozdílem je přidaný chladič na BMW Z4 (č. 33117512980), který není nezbytně nutné přehazovat. S plánovaným samosvorným diferenciálem (LSD) se z původního diferenciálu přehodí chladič při montáži LSD.

Závěr

První svezení byla jako jízda s jiným autem, opravdu výrazná změna. Každopádně, je tak výrazný zásah do chování vozu, že doporučuji ponechat původní diferenciál v záloze pro případ, že se budu chtít vrátit zpět k ekonomické a méně agresivní jízdě.

+ Přínosy

  • Nárůst kroutícího momentu - na 2. převodový stupeň se dá s klidem rozjet
  • Pružné zrychlení - Z4ka je známá výrazným tahem už ve spodních otáčkách, tento efekt se ještě umocnil, auto má nyní síly dostatek v podstatě kdykoliv
  • Výrazně lepší zrychlení - z 0 - 200 Km/h
  • Výjezdy na apexu - konečně je auto na 2.stupeň při výjezdu ze zatáčky pořádně při chuti vystřelit vstříc další vracečce - drift na požádání :-)

- Negativa

  • Nižší maximální rychlost - zatím nevyzkoušeno, poslední maximální rychlost byla cca. 240 km/h, ale nevím při jakých ot/min
  • Vyšší spotřeba paliva - protože mám navyklý svůj jízdní styl, tak pochopitelně při momentálním nastavení točí motor asi o 350 ot/min více, což se negativně projevilo na spotřebě cca o 1 L vyšší
  • Spotřeba pneu - větší kroutící moment také více žere pneumatiky na zadní nápravě
  • Rozjezd - na 1. stupeň už to vyžaduje trochu praxe, aby byl vždy plynulý

Před montáží jsem diferenciál řádně zrenovoval - viz níže foto ;-)

Zdroje a odkazy

  1. www.bokchoys.com - web s kompletními informacemi o diferenciálech BMW

Klíčová slova: BMW Z4 Differential Gear Ratio

Informace k článku Údaje v pravém sloupci stránky se článkem
Dne 29. 9. 2012
Stav km 80 652

Související články

  1. Samosvorný diferenciál LSD
  2. Zadní příčná ramena

Informace

Datum 29. 9. 2012
Datum úpravy 29. 9. 2012

Kategorie

Drivetrain , Modification , Performance

Kategorie

  • Drivetrain ( 3 )
  • Engine ( 2 )
  • Exterior ( 6 )
  • Interior ( 6 )
  • M Sport ( 6 )
  • Performance ( 9 )
  • Suspensions ( 2 )

TOP 10

  • OBC skryté menu
    Přehled skrytých funkcí palubního počítače
  • Komprese motoru
    Preventivní měření kompresních tlaků ve válcích
  • Diferenciál Upgrade
    Změna poměru diferenciálu z původního poměru 3.07 na poměr 3.46
  • Performance camshafts
    Plánované výkonnější vačky pro změnu časování ventilů a tím zvýšení výkonu a točivého momentu
  • Vzduchový filtr aFe Pro Dry S
    Sportovní filtr vzduchového sání od předního výrobce aFe pro BMW Z4
Copyright © 2013 BMW Z4 | Powered by Blogger