DME ECU Tunning

Plánovaná úprava řídící jednotky motoru pro změnu průběhu výkonové křivky

ES-SW-101-43

Jak je známo u atmosférického motoru (zde konkrétně M54B30) nelze úpravou řídící jednotky nijak zásadně navýšit výkon motoru, a to ostatně ani není cílem této úpravy. Cílem úpravy je:

  1. dle potřeby změnit charakteristiku křivky výkonu motoru - změna map
    1. s možností přecházet mezi jednotlivými profily by yourself, tedy bez nutnosti odesílání DME k úpravci
    2. kdykoliv se vrátit k původnímu továrnímu profilu (mapě) - taková řešení někteří úpravci poskytují
  2. posunout maximální výkon motoru do vyšších otáček - ideálně někde okolo 7000 ot/min (to může být u M54 problém)
    1. Přinese pocit točivějšího motoru s charakteristikou závodních motorů, kdy motor je ve spodních otáčkách téměř mrtvý a veškerý výkon je k dispozici až v samotném špici otáček motoru

Seznam úpravců

Zde je uveden pouze seznam těch úpravců, u kterých:

  1. existují reálné výsledky z dyno grafů a zkušenosti majitelů
  2. působí na celosvětovém trhu již nějakou dobu se zaměřením na vozy značky BMW

Jeden z předních úpravců motorů BMW v USA

[+]

  1. Možnost přikoupení Simon Handheld Tool pro ECU flash z PC
  2. Cena - v akci možné koupit spolu se SIMON zařízením okolo 10 tis. Kč
  3. U manuálních převodovek deklarují RPM limit 7000 ot/min

[-]

Zdroje a odkazy

  1. *Official* Active Autowerke Flash Thread

Koupit možno na:

  1. www.bimmian.com
  2. Sledovat akce na fórech USA např.

Norský úpravce motorů BMW

[+]

  1. Stojí za nimi jméno norských úpravců motorů, kteří jsou světovou špičkou v tomto oboru
  2. Jediný výrobce Lysholm šroubových kompresorů pro BMW
  3. Záruka kvalitní práce
  4. NOVĚ - Jednoduchá instalace bez nutnosti odesílat DME úpravci
  5. Dostupnost i v USA
  6. S úpravou M54 Performance Engine Kit:
    1. nárůst až 10 whp a 10 lbs/ft
    2. RPM limit až 7 000 ot/min

[-]

  1. Cena - téměř 15tis Kč + CLO :-/
  2. Nutno odeslat DME do Norska - Nově už ke každému čipu nabízí ESS tzv. ESS E-Flash reprogramming interface

BMW Shark Injector (Conforti)

Více informací na www.turnermotorsport.com

[+]

  1. Cena
  2. Jednoduchá instalace bez nutnosti odesílat DME úpravci
  3. RPM Limit 7000 ot/min

[-]

  1. Podle grafů je poskytován nejvyšší výkon stále při téměř továrních  6100 ot/min (+150 ot/min)

Zdroje a odkazy

  1. e46fanatics.com - Shark Injector Review

Další úpraci

  1. Evolve

Zdroje a odkazy

  1. e46fanatics.com - E46 Dyno Thread
  2. e46fanatics.com - Driveline, Engine & DME Tuning
  3. e46fanatics.com - Active Tuning vs. Shark Injector?