DME ECU Tunning
Plánovaná úprava řídící jednotky motoru pro změnu průběhu výkonové křivky
Jak je známo u atmosférického motoru (zde konkrétně M54B30) nelze úpravou řídící jednotky nijak zásadně navýšit výkon motoru, a to ostatně ani není cílem této úpravy. Cílem úpravy je:
- dle potřeby změnit charakteristiku křivky výkonu motoru - změna map
- s možností přecházet mezi jednotlivými profily by yourself, tedy bez nutnosti odesílání DME k úpravci
- kdykoliv se vrátit k původnímu továrnímu profilu (mapě) - taková řešení někteří úpravci poskytují
- posunout maximální výkon motoru do vyšších otáček - ideálně někde okolo 7000 ot/min (to může být u M54 problém)
- Přinese pocit točivějšího motoru s charakteristikou závodních motorů, kdy motor je ve spodních otáčkách téměř mrtvý a veškerý výkon je k dispozici až v samotném špici otáček motoru
Seznam úpravců
Zde je uveden pouze seznam těch úpravců, u kterých:
- existují reálné výsledky z dyno grafů a zkušenosti majitelů
- působí na celosvětovém trhu již nějakou dobu se zaměřením na vozy značky BMW
Jeden z předních úpravců motorů BMW v USA
[+]
- Možnost přikoupení Simon Handheld Tool pro ECU flash z PC
- Cena - v akci možné koupit spolu se SIMON zařízením okolo 10 tis. Kč
- U manuálních převodovek deklarují RPM limit 7000 ot/min
[-]
Zdroje a odkazy
Koupit možno na:
- www.bimmian.com
- Sledovat akce na fórech USA např.
Norský úpravce motorů BMW
[+]
- Stojí za nimi jméno norských úpravců motorů, kteří jsou světovou špičkou v tomto oboru
- Jediný výrobce Lysholm šroubových kompresorů pro BMW
- Záruka kvalitní práce
- NOVĚ - Jednoduchá instalace bez nutnosti odesílat DME úpravci
- Dostupnost i v USA
- S úpravou M54 Performance Engine Kit:
- nárůst až 10 whp a 10 lbs/ft
- RPM limit až 7 000 ot/min
[-]
- Cena - téměř 15tis Kč + CLO :-/
Nutno odeslat DME do Norska- Nově už ke každému čipu nabízí ESS tzv. ESS E-Flash reprogramming interface
BMW Shark Injector (Conforti)
Více informací na www.turnermotorsport.com
[+]
- Cena
- Jednoduchá instalace bez nutnosti odesílat DME úpravci
- RPM Limit 7000 ot/min
[-]
- Podle grafů je poskytován nejvyšší výkon stále při téměř továrních 6100 ot/min (+150 ot/min)
Zdroje a odkazy