Alpen Trip 2013

Stelvio (+46° 31' 46.73", +10° 27' 6.06") 2760 m.n.mDalší letní dovolená v Alpách spojená s projížďkou po alpských pasech

Opět se vyrazilo s bandou pohodových lidí, co taky rádi dobré svezení v BMW …

  1. BMW ///M3 E46 by Jerremi
  2. BMW 330i E46 by martinus.ogr
  3. BMW 320i E46 by Michal320


O Autě

Tentokrát jsem vyrazil už s trochu poupraveným Zektem. Byl jsem velmi zvědavej jak se úpravy osvědčí v praxi, a kde jinde krom okruhu to můžu tak dobře ozkoušet než v Alpských pasech, když se člověku uvolní silnice a může se alespoň trochu přiblížit limitu auta.

Velkým testem prošly následující větší provedené úpravy:

  1. M Přední brzdy
    • + Obrovská spokojenost s brzdným účinkem
    • + Nevadnou ani na chvilku
    • + Přestaly kopat
    • - Barva na zrenovovaných brzdičích nepřežila nasazené tempo a původně žlutá je nyní karamelová, nebo-li úplně spálená :-)
  2. Zkrácený poměr diferenciálu
    • + To co jsem předpokládal se osvědčilo. Už žádný řazení jedničky na výjezdu z vracečky, parááááda!
      Všude postačila dvojka s příjemným zátahem už ve spodních otáčkách
    • - V Alpách jsem nenašel jediné negativum této úpravy
  3. Samosvorný diferenciál
    • + Co dodat. Jak píšu v článku tak se naplnilo. Je to věc, kterou BMW prostě zapomnělo do auta zabudovat při výrobě.
    • + Jsem rychlejší na výjezdu i při průjezdu zatáčkou
    • + Ve vyšších rychlostech mám při řízení daleko větší jistotu
    • - Hlučnější, v kabině pozoruji více hluku od zadní nápravy, což je při delší cestě občas otravné, ale nic hrozného oproti hluku před montáží
  4. Stavitelná zadní příčná ramena 
    • + Potvrdila se opět lepší komunikace. Přenáší boční rázy od kol do nápravy, na které lze lépe reagovat spolu se samosvorným diferenciálem dokonalé.
    • - Při delší nezáživné jízdě mi přišlo, že je auto už celkem tvrdý občas až nepohodlné
  5. Eibach sportovní pružiny
    • + Fungují prostě skvěle
    • - Jak jsem poznamenal v článku. Měly jsme plně naložený kufr a zadní pružiny díky svému progresivnímu chování byly více stlačené proti m-sport pružinam, nicméně kola nedřela o podběhy

Musím poznamenat, že vše funguje znamenitě. Jel jsem s téměř jiným autem než minulý rok. Musím  ale taky přiznat, že auto je o něco tvrdší , je hlučnější, celkové víc sportovnější, takže sice daleko lépe komunikuje s řidičem, ale na úkor pohodlí.

Závěrem malá statistika průměrné spotřeby paliva.

Trasy

Výběr těch nejzajímavějších ale taky těch méně zajímavých absolvovaných i neabsolvovaných  tras celého výletu s krátkým popisem u každé trasy v odkazu

  1. Martinsbrücker Straße
  2. Umbrailpass
  3. Passo dello Stelvio
  4. Timmelsjoch

Fotogalerie

AlpspiXEibseeEibseeGolf Club Zugspitze-Tirol  (+47° 24' 23.02", +10° 54' 12.98")Golf Club Zugspitze-Tirol (+47° 24' 23.02", +10° 54' 12.98"). V pozadí Zugspitze z Rakouské stranyReschensee. S známou věží uprostřed jezeraCesta z Resia do Malles po silnici SS40. V pozadí pohoří OrtlesPasso delo StelvioStelvio (+46° 31' 46.73", +10° 27' 6.06") 2760 m.n.mStelvio (+46° 31' 46.73", +10° 27' 6.06") 2760 m.n.mTimmelsjochTimmelsjoch - Hochgurgl Mautstelle 2171 m.n.mGersloss AlpenstraßeGersloss AlpenstraßeZillertalské údolíZillertalské údolíGerloss Alpenstraße - Krimmelské vodopádyBerchtesgaden - KönigseeBerchtesgaden - Königsee - SaletBerchtesgaden - Königsee - OberseeBerchtesgaden - Königsee - Salet