Alpen Trip 2013
Další letní dovolená v Alpách spojená s projížďkou po alpských pasech
Opět se vyrazilo s bandou pohodových lidí, co taky rádi dobré svezení v BMW …
- BMW ///M3 E46 by Jerremi
- BMW 330i E46 by martinus.ogr
- BMW 320i E46 by Michal320
O Autě
Tentokrát jsem vyrazil už s trochu poupraveným Zektem. Byl jsem velmi zvědavej jak se úpravy osvědčí v praxi, a kde jinde krom okruhu to můžu tak dobře ozkoušet než v Alpských pasech, když se člověku uvolní silnice a může se alespoň trochu přiblížit limitu auta.
Velkým testem prošly následující větší provedené úpravy:
- M Přední brzdy
- + Obrovská spokojenost s brzdným účinkem
- + Nevadnou ani na chvilku
- + Přestaly kopat
- - Barva na zrenovovaných brzdičích nepřežila nasazené tempo a původně žlutá je nyní karamelová, nebo-li úplně spálená :-)
- Zkrácený poměr diferenciálu
- + To co jsem předpokládal se osvědčilo. Už žádný řazení jedničky na výjezdu z vracečky, parááááda!
Všude postačila dvojka s příjemným zátahem už ve spodních otáčkách - - V Alpách jsem nenašel jediné negativum této úpravy
- + To co jsem předpokládal se osvědčilo. Už žádný řazení jedničky na výjezdu z vracečky, parááááda!
- Samosvorný diferenciál
- + Co dodat. Jak píšu v článku tak se naplnilo. Je to věc, kterou BMW prostě zapomnělo do auta zabudovat při výrobě.
- + Jsem rychlejší na výjezdu i při průjezdu zatáčkou
- + Ve vyšších rychlostech mám při řízení daleko větší jistotu
- - Hlučnější, v kabině pozoruji více hluku od zadní nápravy, což je při delší cestě občas otravné, ale nic hrozného oproti hluku před montáží
- Stavitelná zadní příčná ramena
- + Potvrdila se opět lepší komunikace. Přenáší boční rázy od kol do nápravy, na které lze lépe reagovat spolu se samosvorným diferenciálem dokonalé.
- - Při delší nezáživné jízdě mi přišlo, že je auto už celkem tvrdý občas až nepohodlné
- Eibach sportovní pružiny
- + Fungují prostě skvěle
- - Jak jsem poznamenal v článku. Měly jsme plně naložený kufr a zadní pružiny díky svému progresivnímu chování byly více stlačené proti m-sport pružinam, nicméně kola nedřela o podběhy
Musím poznamenat, že vše funguje znamenitě. Jel jsem s téměř jiným autem než minulý rok. Musím ale taky přiznat, že auto je o něco tvrdší , je hlučnější, celkové víc sportovnější, takže sice daleko lépe komunikuje s řidičem, ale na úkor pohodlí.
Závěrem malá statistika průměrné spotřeby paliva.
Trasy
Výběr těch nejzajímavějších ale taky těch méně zajímavých absolvovaných i neabsolvovaných tras celého výletu s krátkým popisem u každé trasy v odkazu
Období | 12. - 15.8.2013 |
Počet km | cca 1700 km |