Powerflex silentbloky
Powerflex Black Series silentbloky
Přehled aktualizací
Dne | Stav km | Popis | |
1 | 16. 3. 2014 | 88 104 | Praktické zkušenosti s Zadní silentblok předních ramen |
- Zadní silentblok uchycení diferenciálu
- Silentbloky zadních stabilizátorů
- Přední silentblok zadních podélných ramen
- Zadní silentblok předních ramen
- Silentbloky předních stabilizátorů
Zadní silentblok uchycení diferenciálu
Důvodem byl naprasklý ještě původní silentblok (č. 33 17 6 751 808). Pravděpodobně k tomu došlo chvíli po instalaci samosvoru. Takže jsem zvolil nekompromisní řešení. Nejtvrdší polyuretanový silentblok Powerflex Black Series PFR5-4626BLK, jedná se o silentblok č. 26 na obrázku.
Po instalaci je hnací ústrojí zase krásně tiché. Neozývají se od zadní nápravy žádné duté rány apod., které způsoboval prasklý silentblok.
Fotogalerie
Zdroje a odkazy
- DIY - Výměna zadního silentbloku diferenciálu (forum.e46fanatics.com)
Klíčová slova: BMW Z4 Powerflex Rear Diff Bush
Silentbloky zadních stabilizátorů
Silentbloky uložení stabilizátoru č. 33 55 1 094 551. Nahrazeno silentblokem Powerflex Black Series PFR5-504-19BLK vnitřní průměr 19 mm pro M Paket podovozek. Jedná se o silentblok č.4 na obrázku. Výsledkem by měla být o trochu lepší ovladatelnost auta díky tvrdšímu uložení a menšímu náklonu auta v zatáčkách. Byly zakoupeny i nové objímky uložení (č. 33 50 6 779 734).
Fotogalerie
Klíčová slova: BMW Z4 Powerflex Rear Swaybar bushings
Přední silentbloky zadních podélných ramen
Další progres za účelem zlepšení tuhosti zadní nápravy. Původní silentblok (č. 33 32 6 770 817), který byl zdraví, byl nahrazen nejtvrdším polyuretanovým silentblokem Powerflex Black Series PFR5-3608BLK. Jedná se o silentblok č.3 na obrázku.
Fotogalerie
Zdroje, odkazy a instalace
- Powerflex Rear Trailing Arm Bushing RTAB DIY (forum.e46fanatics.com)
- Changing Your Rear Trailing Arm Bushings (bmw330ci.net)
Klíčová slova: BMW Z4 Powerflex Trailing Arm Bushings
Zadní silentbloky předních ramen
Praktické zkušenosti
Dne | Stav km | Popis | |
1 | 16. 3. 2013 | 88 104 | Po zhruba 500 Km jsem nabyl nějakých zkušeností a nejkontroverzněji na mě působí právě tyto silentbloky. Jsou perfektní … do té doby dokud nejedete po 70% našich silnic s vyjetými kolejemi. Veděl jsem, že silentbloky budou minimálně podléhat pružné deformaci, ale že až tolik jsem nečekal. Co je výsledkem ? Díky takto tvrdým silentblokům víte doslova o každé podélné nerovnosti na silnici tím že vás opravdu silně na to upozorní řízení a z táhne na pravou nebo levou stranu. Takže ve vyjetých kolejích na silnici zapomeňte na to, že budete řídit volant jednou rukou, 2 ruce jsou vždy potřeba a reagovat musíte na každé vychýlení volantu. Takové chování je super na rozumném povrchu – příční nerovnosti nevadí, podvozek s vámi komunikuje, člověk může okamžite reagovat, ale toto chování je na běžné použití až moc ultimátní. Uvidíme, jestli si přizpůsobím, nebo půjdu cestou měkčích fialových polyuretanů od Powerflexu. |
Odezva řízení a měkké řízení BMW obecně je zapříčiněno mimo jiné také zvolenou tvrdostí gumy silentbloku na předních ramenech. Ano, chápu, účelem je především pohodlí. Silentbloky jistě pojmou, odtlumí spoustu rázů na přední nápravu. Ale jak neustále opakuji, BMW Z4 není pohodlné auto a nikdy nebude! Už z výroby, především na m-paket podvozku, není příliš komfortní, tak proč nepřispět k lepší odezvě řízení?Navíc, připomínám, že BMW Z4 (krom ///M) má již elektronické aktivní řízení, takže o to odtažitější se celé řízení stalo.
Náhrada OEM silentbloku v 31126783376 polyuretanovým silentblokem Powerflex Black Series PFF5-4601BLK. pozn. Powerflex dále nabízí i variantu PFF5-4601BLK s obalem PFF5-5601BLK. Jedná se o silentblok č.1 na obrázku.
Pozn. Alternativou můžou být silentbloky SuperPro SPF2558K. Jsou ale dost drahé, pokud nevydrží Powerflex a vymačkají se, pak opravdu bude nutné instalovat silentbloky SuperPro.
Instalace
Je náročnější proces bez demontáže ramen a bez spec.přípravků na demontáž silentbloků. K nalisování silentbloků je zase naopak potřeba alespon svěrák. S nalisováním nový powerflex silentbloků pomohl AutoBeky. Nutno podotknout, že silentbloky jsou neskutečně odolný a tvrdý! Rameno se nyní ani nehne!
Fotogalerie
Zdroje a informace
- Installation guide by Powerflex
- Front Control arm bushings install
- Control Arm Bushing Upgrade (e46fanatics.com)
- BMW Control Arm Bushing Replacement (youtube)
Klíčová slova: BMW Z4 Powerflex Control Arm Bushings
Silentbloky předních stabilizátorů
Bude instalováno spolu s XYZ Stavitelný podvozek …
Silentbloky uložení stabilizátoru č. 31 35 1 096 365. Nahrazeno silentblokem Powerflex Black Series PFF5-4602-25BLK vnitřní průměr 25 mm pro M Paket podovozek. Jedná se o silentblok č.2 na obrázku. Výsledkem by měla být o trochu lepší ovladatelnost auta díky tvrdšímu uložení a menšímu náklonu auta v zatáčkách.
Fotogalerie
Klíčová slova: BMW Z4 Powerflex Front Swaybar bushings