Výfuk Bastuck

Kompletní sportovní výfuk od německého výrobce Bastuck pro BMW Z4bastuck

Další plánovanou úpravou v pořadí by mohl být nějaký sportovní výfuk např. německý Bastuck

Proč právě Bastuck

  1. Krásný ostrý zvuk a rozumná hladina hluku – je třeba si uvědomit, že minimální zvuková izolace BMW Z4 a posez těsně nad výfukem mohou přenášet jak nepříjemné vibrace a tak i konec konců nepříjemný zvuk do vnitřku vozu. Bastuck má nádherný ostrý až racingový zvuk, to miluju. Údajně hladina hluku je údajně zcela v normě … no nevím, mě přjde, že je občas hlučný i seriový výfuk.
  2. Rozumná cena – SuperSprint, Eisenmann, apod. jsou podle mě až nesmyslně předražené. Supersprint bych si nechal líbit, ale ta cena je prostě přemrštěná, zpracování mi přijde podobné jako u bastuku. Ano zpracování Eisenmanna je už na pohled viditelně jinde, myslím nesrovnatelně lepší, ale cena jen za koncový díl, je skoro o polovinu vyšší než cena kompletního výfuku až ke svodům od Bastuck. Variant je mnoho, ale kdo se tím má neustále přehrabovat. Bastuck znám v praxi ze svého okolí, i to je důvod, proč k němu inklinuji nejvíce.
  3. Snad německá  kvalita - výrobce s výrobními halami v Německu
  4. Výkon – no, vzhledem k tomu, že svody zůstanou původní, tak je polemika na tohle téma zbytečná. Neočekávám nějaký posun tímto směrem :-)

Nabídka produktů Bastuck

Bastuck nabízí v podstatě 2x2 kombinací sestavení výfuku:

  1. 2 různé koncové díly
  2. 2 různé středové části

Koncový díl

Ty si liší pouze v koncovkách výfuku.

Bastuck_Exhaust_Double_Normal_4Verze Double, ozn. BMWZ4-76T
koncovky výfuku jsou seříznuté pouze vertikálně

bastuck

IMG_1910-cVerze Double Slash, ozn. BMWZ4-76S
koncovky výfuku jsou seříznuté horizontálně i vertikálně

 

Pro názornost video se zvukem výfuku na BWM Z4 3.0i pouze s koncovým dílem.

Středový díl výfuku

Verze street s TÜV a závodní bez TÜV.

Verze Street s homologací (TÜV), ozn. BMWZ4-1
pro provoz na běžných komunikacích.

Středový díl výfuku s tlumičem je umírněnější, má lehce hlubší a tišší zvuk.

Pro názornost některá videa:

  1. BMW Z4 E85 2.2i po 500 Km
  2. BMW Z4 3.0si

Verze Race bez homologace (TÜV), ozn. BMWZ4-1P
pro provoz mimo běžné komunikace

Středový díl výfuku bez tlumič je hlasitější, má umocňuje výrazně charakter zvuku závodních výfuků

Pro názornost některá videa:

  1. BMW Z4 3.0i E85 za studena
  2. BMW Z4 3.0i E85 za provozní teploty

Výfuk Bastuck lze objednat bez středového dílu, tedy pouze koncový díl a pomocí poskytovaného adapteru Bastuck napojit na stávající středový díl originálního výfuku. 
Cena středového dílu se pohybuje okolo 6000 Kč, takže mi přijde nesmyslné řezat původní výfuk, když lze tuto část nahradit Bastuckem také.

Pozn. Svody Bastuck nedodává.